Niektórzy ogłaszali jego definitywny koniec. Niemałe zamieszanie wprowadziło też RODO. Mimo to e-mail marketing pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów. Prowadzisz własny biznes? To Twoje narzędzie obowiązkowe. A w tym wpisie zebraliśmy 14 faktów na temat e-mail marketingu, które Cię o tym przekonają.

Na początek szybka definicja e-mail marketingu. Najprościej mówiąc to wszystkie wiadomości reklamowe wysyłane przez Ciebie do osób, które zapisały się do Twojego newslettera, bazy mailingowej lub w inny sposób wyraziły zgodę na kontakt mailowy. Mailing może spełniać różnorodne cele: od wzbudzania zainteresowania potencjalnych klientów, przez informowanie o promocjach i akcjach specjalnych, po edukację (tak, jak ma to miejsce w przypadku UTI.PL). Oprócz wszechstronności, do zalet prowadzenia kampanii mailingowych można zaliczyć dużą elastyczność i łatwość tworzenia, a także niewielkie koszty przeprowadzenia.

Jakby tego było mało: przygotowanie spersonalizowanej i atrakcyjnej wizualnie wysyłki, przetestowanie jej, rozesłanie do klientów i pozyskanie statystyk do analizy – to wszystko można zrobić za pomocą prostych w obsłudze narzędzi dostępnych na rynku.

Długo można by było opisywać zalety e-mail marketingu, dlatego ograniczymy się do 14 najbardziej przekonujących faktów. Oto one:

Fakt #1 Na świecie istnieje 3.9 miliarda aktywnych kont poczty e-mail

To ogromny potencjał i niezwykle szeroka publiczność, wśród której znajdują się (niemal) wszyscy Twoi potencjalni klienci. Wiemy, że wysłanie swojej oferty na wszystkie te adresy jest raczej niemożliwe, ale pomyśl, jak może się rozwinąć Twój biznes, jeśli dotrzesz przynajmniej do części z nich.

Fakt #2 W 2018 roku wymieniono 281 miliardów maili

Tę liczbę przywołujemy przede wszystkim po to, by pokazać Ci jak powszechne są maile. Od lat plasują się w ścisłej czołówce najpopularniejszych form komunikacji, a eksperci szacują, że w przyszłości będzie ich jeszcze więcej. Czy Twoje reklamy znajdą się wśród nich?

Fakt #3 35,4% użytkowników sprawdza swoją skrzynkę nawet kilkanaście razy dziennie

Tak wynika z badania przeprowadzonego przez GetResponse. Co to oznacza dla Ciebie? Że prawdopodobieństwo, że odbiorca zobaczy Twoją wiadomość jest znacznie większe, jeśli dostanie ją bezpośrednio do swojej skrzynki, niż gdyby znalazła się np. w mediach społecznościowych, gdzie mogłaby zaginąć w morzu innych komunikatów.

Fakt #4 Według badania Marketo 77% internautów chce otrzymywać na swoje skrzynki oferty marketingowe

Krótko mówiąc – klienci chcą pozostawać w kontakcie z firmami i dostawać ich ofertę prosto do swoich skrzynek. Dzięki temu mogą zapoznać się z ich ofertą bez konieczności wychodzenia poza „własną przestrzeń” w internecie i nie muszą się wysilać, żeby dowiedzieć się o najciekawszych okazjach, nowościach, czy promocjach.

Fakt #5 Adres e-mail to najczęściej pozostawiany przez klienta kontakt

Badanie GetResponse jasno wskazuje, że jeśli klient chce pozostać w kontakcie z firmą, zostawia do kontaktu swój adres e-mail – robi tak 43,8% respondentów badania. To rozwiązanie jest bardziej popularne nie tylko niż przekazanie numeru telefonu, ale nawet niż polubienie profilu na Facebooku!

Fakt #6 3 na 4 Polaków dostaje wiadomości marketingowe

Niemal wszyscy Polacy korzystający z poczty e-mail są zapisani do jakiejś bazy mailingowej lub newslettera. Twoja konkurencja już wysyła do nich maile. A Ty?

Fakt #7 Polacy regularnie czytają otrzymywane maile

71% – tylu respondentów badania GetResponse wskazało, że regularnie czyta newslettery, które subskrybuje. Polacy zatem nie tylko chcą dostawać wiadomości od firm, ale też z zainteresowaniem śledzą, co nowego może im zaproponować lubiana i obserwowana przez nich marka.

Fakt #8 90% subskrybentów regularnie korzysta z akcji i promocji, o których czytają w mailach

Zainteresowanie informacjami przekłada się na faktyczne działania. Respondenci badania GetResponse przyznają, że faktycznie biorą udział w specjalnych akcjach, które zobaczą w otrzymywanych wiadomościach. Dla przedsiębiorcy oznacza to, że niewielkim kosztem może znacząco podnieść swoje zyski.

Fakt #9 Newslettery faktycznie zachęcają do zakupów

Tak przyznaje ponad 60% internautów przebadanych przez Digital Current. Ponad połowa osób, do których skierujesz swoją wiadomość zrobi zakupy w Twoim sklepie. Brzmi dobrze, prawda?

Fakt #10 W 2017 każdy dolar przeznaczony na kampanię mailingową przynosił 44 dolary zysku

To chyba nie wymaga dodatkowego komentarza?

Fakt #11 Koszt realizacji kampanii mailingowej to 600 złotych

Już za taką kwotę możesz zorganizować w pełni profesjonalną i ciekawą wysyłkę do swoich potencjalnych klientów. Zespół profesjonalistów pomoże Ci stworzyć szablon maila, rozesłać go do wybranej grupy odbiorców, a także „wyciągnąć” statystyki i sprawdzić skuteczność Twojej wysyłki.

Fakt #12 Możesz mieć nawet 25 tysięcy odbiorców

Jeśli zdecydujesz się na inwestycję w organizację wysyłki marketingowej, nie musisz mieć własnej bazy adresowej. Firmy profesjonalnie zajmujące się e-marketingiem posiadają bazy adresów, których właściciele pasują do profilu Twojej działalności i wyrazili zgodę na otrzymywanie maili. Na przykład w UTI możemy wysłać Twojego maila do 15 tysięcy odbiorców biznesowych, albo 25 tysięcy odbiorców prywatnych.

Fakt #13 Za dotarcie do jednej osoby zapłacisz tylko 2 grosze

Tak niski jest koszt dotarcia do jednej osoby, jeśli prowadzisz wysyłkę we współpracy z UTI. To jedna z najtańszych możliwych form reklamy na rynku.

Fakt #14: To naprawdę działa

Dlaczego tak zależy nam, żeby przekonać Cię do prowadzenia kampani e-mail marketingowych? Bo wiemy, że jest skuteczny. Sami chętnie korzystamy z tego rozwiązania – być może właśnie dzięki naszemu newsletterowi właśnie teraz czytasz ten wpis.

Chcesz wiedzieć więcej na temat naszych propozycji związanych z e-mail marketingiem? Napisz do nas lub zadzwoń na naszą infolinię. Chętnie Ci o nich opowiemy!

Jeśli chcesz wiedzieć, skąd czerpaliśmy dane do tego wpisu, raporty, na których się oparliśmy, możesz znaleźć tutaj:

Raport Freshmail “E-mail Marketing w liczbach 2018”

Raport GetResponse “Email marketing widziany oczami konsumentów”

RaportInteraktywnie.com “E-mail marketing 2019”

Marketo “The definitive guide to engaging email marketing”