Wyzwanie pozyskiwania klientów jest dobrze znane każdemu, kto prowadzi własną firmę. W biznesie offline pomaga nam w tym tradycyjna reklama, siedziba w atrakcyjnym miejscu czy chociażby polecenia od zadowolonych klientów. Ale w jaki sposób pozyskać klientów w sieci? Podpowiadamy 6 sprawdzonych sposobów.
Pozyskiwanie klientów dla biznesu to długofalowy proces. Zgodnie z zasadą lejka sprzedażowego musisz najpierw sprawić, by napotkali Twój produkt, zainteresowali się nim, poznali go dokładniej, a następnie dokonali zakupu. Oczywiście cały proces trzeba przeprowadzić tak, żeby klienci, zadowoleni z poziomu usług chcieli ponownie z nich skorzystać.
Na szczęście do dyspozycji mamy szeroki wachlarz narzędzi, które pozwolą nam pozyskać i zbudować grono klientów dla biznesu w internecie.
1. Strona internetowa
Prowadzisz własny biznes? Musisz istnieć w sieci. Posiadanie konta firmowego w mediach społecznościowych to dziś minimum. Do prezentacji Twojej oferty najlepiej sprawdzi się własna strona internetowa.
Będzie Twoim własnym miejscem w internecie, które pozwoli Ci pokazać swoje produkty i usługi czy opinie zadowolonych klientów. To na niej umieścisz zdjęcia, zbudujesz eksperckiego bloga, opowiesz klientom o najnowszych promocjach albo pokażesz przykłady Twoich ostatnich realizacji. I oczywiście – pozwoli Ci sprzedawać produkty przez internet.
Będzie stanowić też centrum działań promocyjnych, o których przeczytasz w kolejnych punktach, dlatego warto zabrać, aby była przyjazna i wartościowa dla odwiedzających.
Pozyskiwanie klientów od UTI.PL
Efektywne sposoby pozyskiwania klientów – Pozycjonowanie, Google Ads, Mailing Profilowany.
Zobacz w jaki sposób UTI pomaga rozwijać się klientom, którzy skorzystali z naszej propozycji!
2. Pozycjonowanie
Pozycjonowanie obejmuje wszystkie działania, które mają zwiększyć Twoją widoczność w internecie. Wysoka widoczność przekłada się na wyższą liczbę kontaktów z Twoją firmą, a co za tym idzie – większą liczbę klientów.
Jeśli chcesz zaistnieć w internecie, szczególnie działając w wysoce konkurencyjnej branży, pozycjonowanie to podstawa. Działania SEO wewnątrz strony (optymalizacja nagłówków i obrazów, umieszczanie w treści najważniejszych słów kluczowych, bieżąca aktualizacja wtyczek) oraz na zewnątrz (budowanie autorytetu strony) sprawią, że Twoja witryna będzie jedną z pierwszych odpowiedzi na zapytanie Twoich klientów.
3. Blog firmowy
Tworzenie własnego bloga firmowego poniekąd wiąże się z pozycjonowaniem. Teksty odpowiadające na pytania zadawane przez internautów, zawierające słowa kluczowe, będą pozytywnie wpływać na widoczność Twojej strony w internecie.
Z drugiej strony, dostarczając swoim klientom ciekawych i merytorycznych treści, będziesz budować wizerunek eksperta. Twoja strona stanie się dla nich dodatkowym źródłem wiedzy, z którego będą korzystać w razie potrzeby.
4. Reklamy w Google
Reklamy Google pozwolą Ci w wygodny sposób docierać do określonych grup odbiorców w wybranych przez Ciebie obszarach tematycznych. Przygotowanie kampanii możesz zlecić naszemu specjaliście – wystarczy, że dostarczysz mu podstawowych informacji i określisz budżet, a Twoje reklamy pojawią się na odwiedzanych przez Klientów stronach internetowych i w mediach społecznościowych, np. na YouTube. Ekspert UTI.PL przygotuje i zoptymalizuje kampanię, a Ty będziesz cieszyć się zwiększonym ruchem na swojej stronie internetowej i nowymi klientami.
5. Mailing profilowany
Badania opinii jednoznacznie wskazują, że Polacy lubią dostawać maile i czytają newslettery, które subskrybują. Między innymi dlatego e-mail marketing to jeden z najskuteczniejszych sposobów docierania do nowych i aktualnych klientów.
Mailing profilowany to bardzo precyzyjna odmiana e-mail marketingu. Pozwoli Ci dotrzeć do odbiorców, którzy wyrazili zainteresowanie Twoimi produktami (przez zapis do konkretnych grup mailingowych) i nie przepalać budżetu na szeroką dystrybucję wiadomości do przypadkowych osób.
W ramach usługi mailingu profilowanego w UTI.PL możesz wybrać liczbę odbiorców Twojej wiadomości. Dodatkowo nasi specjaliści dołożą starań, by był on estetyczny i przeprowadzą jego wysyłkę dla Ciebie. Wystarczy, że zadbasz o ciekawe informacje dla potencjalnych Klientów, a my zajmiemy się resztą.
6. Opinie i wizytówki Google
Wiele osób zapomina o tym, jak ważne dla pozyskiwania klientów są opinie i wizytówka firmy w Google. To najczęściej pierwszy kontakt Klientów z Twoją marką. Warto więc o nie zadbać: począwszy od uzupełnienia niezbędnych informacji, takich jak adres, godziny otwarcia czy odnośnik do strony internetowej, skończywszy na monitorowaniu komentarzy. Pozytywne opinie i wysokie oceny będą dla wielu internautów ważnym wyznacznikiem, że z Twoich usług warto skorzystać.
O tym, dlaczego opinie i wizytówki Google są ważne oraz jak o nie zadbać pisaliśmy na naszym blogu – sprawdź!
Pozyskiwanie Klientów w internecie jest niezbędne dla rozwoju Twojego biznesu. Najważniejsze narzędzia oraz fachową pomoc specjalistów znajdziesz w UTI.PL. Jeśli chcesz rozwijać swój biznes, skontaktuj się z naszym Konsultantem i sprawdź, co możemy razem osiągnąć!