Wtyczka sprzedażowa WooCommerce od początku swojego działania została pobrana więcej niż 7 milionów razy. Dzisiaj wspiera ponad 3 miliony sklepów internetowych na całym świecie, czyli 28% wszystkich platform sprzedażowych działających w sieci. Co sprawia, że WooCommerce zyskało taką popularność? My znaleźliśmy co najmniej 7 powodów, które przedstawimy Ci w tym wpisie.

Teoretycznie WooCommerce to narzędzie jakich wiele: wtyczka, która pozwala dodać sklep do strony internetowej. Jednak jej przystępność, elastyczność i potencjalne możliwości wykorzystania, przyniosły jej pierwsze miejsce wśród najczęściej wybieranych rozwiązań do sprzedaży w internecie. Jeżeli planujesz prowadzenie własnego sklepu internetowego, WooCommerce może być najlepszym rozwiązaniem także dla Ciebie. Poniżej przedstawiamy 7 powodów, dla których tak właśnie uważamy.

  1. WooCommerce i WordPress to popularne narzędzia

Strony oparte na CMS WordPress stanowią 51% spośród miliona najpopularniejszych witryn. Jeśli posiadasz już stronę internetową, najprawdopodobniej ona również została zbudowana na tym oprogramowaniu. W takiej sytuacji instalacja WooCommerce jest niezwykle prosta, a Ty masz gwarancję, że Twój nowy sklep będzie działał poprawnie.

Popularność WooCommerce sprawia, że to narzędzie jest cały czas rozwijane i zyskuje nowe dodatki. Można je łatwo zintegrować z innymi programami, na przykład Google Analytics czy PayPal. Dodatkowo, co jest niezwykle ważne – sklepy działające w oparciu o WooCommerce dobrze pozycjonują się w Google.

  1. WooCommerce jest elastyczny i przyjazny użytkownikowi

Niezależnie od tego, co chcesz sprzedawać i jaką wiedzę na temat projektowania witryn www posiadasz, obsługa WooCommerce nie sprawi Ci trudności. Dzięki możliwości budowania poszczególnych stron i zakładek z modułów, idealnie dopasujesz zawartość swojej witryny do indywidualnych potrzeb Twoich i klientów Twojej firmy. Budowa sklepu w WooCommerce przypomina nieco układanie z klocków i pozwala na obserwację na bieżąco i testowanie wyników swojej pracy. Dzięki temu możesz osiągnąć dokładnie taki efekt, jakiego oczekujesz w stosunkowo łatwy sposób.

  1. Możesz stworzyć dokładnie taki sklep, jakiego potrzebujesz

WooCommerce oferuje swoim użytkownikom kilkadziesiąt szablonów – niektóre są darmowe, za inne będziemy musieli dopłacić. Darmowe są oczywiście nieco mniej rozbudowane, jednak trzeba przyznać, że wszystkie motywy przygotowane przez WooCommerce są nowoczesne i wyglądają naprawdę profesjonalnie. Co więcej, każdy z nich możesz dopasować wedle własnych upodobań, na przykład pod względem palety kolorystycznej, czy sugerowanych fontów. Z WooCommerce, wykorzystując proste sposoby, możesz stworzyć jedyny w swoim rodzaju sklep internetowy.

  1. Więcej niż sprzedaż

Dzięki ścisłej współpracy WooCommerce i oprogramowania WordPress, możesz mieć nie tylko sklep internetowy. Jeśli chcesz, z łatwością stworzysz dla swojej firmy prawdziwą platformę biznesową, zawierającą profesjonalną stronę www, blog, czy portfolio. Rozwiązania pochodzące od jednego producenta pozwolą Ci na zaprojektowanie jednolitego wyglądu dla całości Twojego biznesu w internecie i zapewnią płynną współpracę wszystkich elementów.

  1. WooCommerce rozwija się z Twoim biznesem

Być może teraz w twoim sklepie internetowym znajduje się tylko kilka produktów. Warto jednak pomyśleć o przyszłości – za parę lat może być ich kilkadziesiąt lub nawet kilkaset. Z WooCommerce nie musisz się martwić, czy Twój sklep pomieści wszystko, co chcesz zaoferować swoim klientom. Z łatwością dodasz nowe zakładki, kategorie i filtry wyszukiwania, jednocześnie mając pewność, że Twoja witryna będzie działać sprawnie. Jedną z ciekawszych cech WooCommerce jest jego wydajność – możesz sprzedawać kilka, albo kilkaset produktów, a Twój sklep obsłuży zarówno kilku klientów dziennie, jak i kilkuset w minutę.

  1. WooCommerce jest tani

Twórcy oprogramowania WordPress i WooCommerce doskonale zdają sobie sprawę, że nie każdy przedsiębiorca może sobie pozwolić na kosztowne rozwiązania. Dlatego przygotowana przez nich propozycja jest niezwykle tania, a nawet jak wcześniej wspominaliśmy – częściowo darmowa. Budując sklep w oparciu o WooCommerce nie musisz przejmować się, że poniesione koszty znacząco obciążą Twój budżet. Nawet zamawiając usługę zbudowania sklepu WooCommerce u zewnętrznej firmy masz gwarancję, że ta inwestycja szybko Ci się zwróci.

Czy można oczekiwać czegoś jeszcze? Tak! Siódmy i ostateczny argument za wdrożeniem w swojej firmie sprzedażowej wtyczki do WordPress brzmi: WooCommerce naprawdę sprzedaje.

Może wydawać się to oczywiste. Przecież w sklepie internetowym właśnie o to chodzi. Dlaczego więc o tym piszemy? Bo WooCommerce, mimo prostoty i lekkości, to prawdziwa maszyna do sprzedaży. Wtyczka posiada do wyboru ponad 100 sposobów płatności, ułatwia konfigurowanie wysyłki (włącznie ze strefami wysyłki i różnymi jej sposobami). Pozwala na zarządzanie magazynem, zwrotami, zamówieniami, mailami i wszystkim tym, czym trzeba kierować prowadząc sklep internetowy. Każdy z oferowanych szablonów jest od początku przyjazny urządzeniom mobilnym – Twoi klienci mogą z łatwością kupować u Ciebie przez telefon. Ostatecznie: jest prosty w obsłudze, zarówno dla Ciebie, jak i dla Twoich klientów, a jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy – możesz skorzystać z przewodnika przygotowanego przez producenta.

My jesteśmy przekonani, a Ty?