Są jednym z najpopularniejszych systemów reklamowych dostępnych w internecie. Pozwalają docierać do potencjalnych klientów bezpośrednio na odwiedzanych przez nich stronach i w aplikacjach. A do tego prowadzona z ich wykorzystaniem kampania może być naprawdę tania. O czym mowa? Oczywiście o Google Ads. Z poniższego wpisu dowiesz się, jak działają i dlaczego warto wykorzystać je do promocji Twojej firmy.

Google Ads – co to jest?

Najprościej mówiąc: reklamy Google to system umożliwiający prowadzenie płatnej kampanii reklamowej w wyszukiwarce Google.

Internetowy gigant daje nam możliwość pokazania swoich reklam zarówno w obrębie samej wyszukiwarki, jak i w sieci wyszukiwania, czyli na stronach odwiedzanych przez użytkowników Google. Dostępne formaty działań reklamowych Google to zatem:

·       reklama w wynikach wyszukiwania

·       kafelek produktowy na stronie wyników wyszukiwania

·       reklama na stronach internetowych

·       remarketing, czyli reklama wyświetlana tym internautom, którzy już raz kliknęli w nasz baner reklamowy

·       reklama na YouTube i w GMail

·       reklama w aplikacjach pobranych z Google Store

Treści reklamowe dla Google Ads mogą mieć formę tekstu, grafiki, video czy dynamicznego banneru będącego połączeniem tekstu i grafiki. Warunkiem koniecznym do przeprowadzenia kampanii jest posiadanie strony internetowej, do której będą linkowały nasze reklamy.

Google Ads od UTI.PL

Zdobywaj nowych klientów tam gdzie są – w internecie

 Google Ads to doskonały sposób pozyskiwania nowych klientów z internetu. Twoi klienci codziennie przeglądają strony internetowe. Traf do nich tam gdzie spędzają najwięcej czasu.

Sprawdź jak możemy Ci pomóc

Jak działają kampanie w Google Ads?

Kampanie prowadzone za pomocą Reklam Google przygotowywane są na podstawie wybranych słów kluczowych oraz docelowej grupy odbiorców.

Przed rozpoczęciem kampanii ustala się także jej budżet i sposób rozliczenia. Najpopularniejszym sposobem płatności jest tzw. CPC, czyli płatność naliczana dopiero wtedy, kiedy odbiorca kliknie w naszą reklamę.

Możliwe jest też ustalenie płatności za określoną liczbę wyświetleń, za jednostkowe obejrzenie video, za konwersje (zakupy w sklepie internetowym), czy zezwolenie Google na taką optymalizację kampanii by przyniosła jak najwyższy zwrot poniesionych kosztów.

Reklamy wyświetlane są na podstawie swego rodzaju aukcji. Po wpisaniu przez odbiorcę wybranej frazy kluczowej, algorytm wybiera jedną reklamę spośród grona powiązanych z tą samą frazą. Wyświetlona zostaje ta, której właściciel zaproponował najwyższą stawkę i która ma najlepsze wyniki jakości reklamy. Na wynik ten składa się trafność reklamy i doboru słów kluczowych, jakość powiązanego z nią landing page’a, a także historia samej reklamy i konta Google Ads, z którego jest wyświetlana.

Wygląda na dużo zachodu? Warto jednak wiedzieć, że im wyższy wynik jakości reklamy, tym niższą stawkę musimy zapłacić za jedno jej wyświetlenie lub kliknięcie.

Kampania może być na bieżąco optymalizowana, a jej przebieg dostosowywany do osiąganych wyników. Jeśli zdecydujemy się na kampanię remarketingową nasze reklamy będą „podążać” za osobami, które uprzednio w nie kliknęły i przeglądały naszą stronę internetową.

Google Ads – dlaczego warto?

Google Ads zasłużenie cieszą się ogromną popularnością. Wśród najważniejszych korzyści warto wymienić:

·       Niski i precyzyjnie określony koszt. To od Ciebie zależy, jak duży budżet przeznaczysz na kampanię. W każdej chwili możesz go zwiększyć lub zatrzymać reklamę, która nie daje satysfakcjonujących wyników i nie ponosisz nieprzewidzianych kosztów prowadzenia kampanii.

·       Ściśle wyznaczona grupa docelowa. Twoje reklamy trafią do osób, które są naprawdę zainteresowane Twoją ofertą, bo dokładnie tego szukają w Google.

·       Skuteczne dotarcie do odbiorców. Twoi Klienci zobaczą reklamy na stronach, w aplikacjach i mediach społecznościowych, z których korzystają na co dzień.

·       Bezpieczeństwo. Reklamy Google są systemem sprawdzonym przez niezliczonych użytkowników. Dodatkowo w UTI.PL zarządzaniem Twoją kampanią zajmie się specjalista certyfikowany przez Google, który zadba o wyniki i jak najlepsze wykorzystanie budżetu.

·       Uniwersalność. Google Ads są sposobem promocji, który sprawdzi się w każdym przedsiębiorstwie, niezależnie od rodzaju świadczonych usług. Jedynym wyjątkiem są produkty i usługi, na reklamowanie których nie zezwala prawo.

 

Czy jesteś gotowy, by promować swój biznes z Reklamami Google i codziennie docierać do nowych klientów? Skontaktuj się z nami i przekonaj się, co możemy Ci zaproponować!