Jak zamienić odwiedzających stronę w płacących klientów ?

Twoja strona internetowa powinna stanowić dobre wsparcie dla Twojego biznesu, czyli nie tylko być „słupem ogłoszeniowym”, ale, co ważniejsze skutecznie zachęcać Twoich klientów do skorzystania z Twojej oferty. Możesz wykorzystać fakt, że internauci odwiedzają Twoją witrynę i dzięki odpowiednim narzędziom zamienić ich w Twoich klientów. Jak to zrobić? Dowiesz się z naszego tekstu o konwersji lead.

Żeby móc dokonać konwersji leadów, należy je najpierw zgromadzić. Jeśli chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób pozyskiwać leady, czyli przyciągać nowych odwiedzających do Twojej strony www, przeczytaj nasz wpis: jak generować ruch na stronie?

Konwersję leadów określiliśmy jako przekształcanie odwiedzających w faktycznych klientów. Dlaczego? Bo lead sprzedażowy, to nic innego jak osoba zainteresowana Twoją ofertą, czyli na przykład taka, która odwiedziła Twoją stronę www, otworzyła Twojego maila reklamowego, albo kliknęła w Twoją reklamę. Każde odwiedzenie strony, otwarcie maila i kliknięcie w banner, zapisywane jest jako anonimowa akcja. Dzięki zastosowaniu odpowiednich narzędzi możesz pozyskać dane od anonimowych użytkowników i prowadzić z nimi skuteczną komunikację, zachęcając do skorzystania z Twojej oferty.

Dlaczego warto prowadzić stałą komunikację z klientami?
Działania, które podejmujesz, przyniosą Ci wymierne korzyści:

  • Zbudujesz bazę lojalnych klientów, którzy naprawdę są zainteresowani Twoją ofertą,
  • Oszczędzisz pieniądze kierując swoje przekazy do konkretnych grup, a nie do przypadkowych osób,
  • Będziesz mieć określoną liczbę osób, które są na bieżąco informowane o Twojej ofercie – wiedząc, co możesz im zaproponować, chętniej skorzystają z Twoich usług.

Pozyskiwanie i konwersja lead są trudniejsze niż generowanie ruchu na stronie. Najczęściej takie działania, aby odnieść faktyczny skutek, wymagają odpowiednich narzędzi i inwestycji środków pieniężnych. Dlatego warto poznać dobre i sprawdzone narzędzia do konwersji lead, aby nie tracić czasu i pieniędzy na nieskuteczne metody, oszczędzić sobie stresu i zobaczyć faktyczne efekty swoich działań (najlepiej w postaci większych zysków).
Narzędzia można podzielić na dwa rodzaje: do konwersji pośredniej oraz do konwersji bezpośredniej.

Konwersja pośrednia
Tymi słowami określamy pozyskiwanie od potencjalnych klientów danych kontaktowych, które zostaną wykorzystane w późniejszej komunikacji. Do narzędzi konwersji bezpośredniej można zaliczyć:

  1. Landing page
    Landing page, czyli strona, na którą trafia użytkownik po kliknięciu w banner reklamowy. Stanowi pierwszy kontakt klienta ze stroną firmy, dlatego jest bardzo skutecznym narzędziem pozyskiwania kontaktów. Landing page powinien zawierać formularz, w którym klient może zostawić swoje dane, na przykład maila do zapisu do newslettera, albo numer telefonu do kontaktu z konsultantem.
    Skuteczność landing page’a zależy od tego, czy będzie odpowiednio angażujący i zachęci użytkownika do podzielenia się z nami swoimi danymi. Dlatego częstą praktyką stosowaną przez firmy jest oferowanie zniżki lub dostępu do ekskluzywnych treści w zamian za zostawienie danych kontaktowych.
  2. Okienka pop-up
    Pop-upy to narzędzie przypominające landing page W przeciwieństwie do nich nie stanowią oddzielnej strony, lecz mają postać okienka, które „wyskakuje” kiedy użytkownik otwiera stronę w przeglądarce, podczas przeglądania jej, albo przed wyjściem ze strony.
    Okienko pop-up zawiera podobne elementy jak landing page – najczęściej są to formularze zachęcające użytkownika do pozostawienia danych: propozycje zapisu do newslettera, rejestracji konta w portalu, czy obietnica uzyskania kodu promocyjnego. Pop-up może mieć również formę reklamy informującej o najnowszych promocjach, albo panelu umożliwiającego polubienie profilu firmy w mediach społecznościowych.
  3. Formularze na stronie
    Umieszczenie formularza kontaktu na stronie pozwoli Twoim klientom na napisanie wiadomości do Ciebie i zostawienie swoich danych, abyś mógł odpowiedzieć na ich pytania. Obecnie większość stron biznesowych wyposażona jest w formularze kontaktu. I nie dziwne – to bardzo skuteczne narzędzia. Między innymi dlatego, że pozwalają użytkownikowi skontaktować się z firmą bezpośrednio poprzez stronę bez konieczności dzwonienia, albo pisania maila. Dzięki formularzom Twoi klienci będą chętniej do Ciebie pisać, a ty zyskasz ich dane, które będziesz mógł wykorzystać w dalszej komunikacji.
  4. Czat na stronie
    To rozwiązanie zyskuje coraz większą popularność. Ma wiele zalet, na przykład pozwala na prowadzenie bezpośredniej komunikacji z klientem i udzielanie odpowiedzi na pytania konkretnego użytkownika. Sprawnie i rzetelnie prowadzony czat sprawi również, że klienci zapamiętają Twoją firmę z wysokiej klasy obsługi klienta i chętniej do Ciebie wrócą.
    Istotną zaletą posiadania czatu jest możliwość gromadzenia szczegółowych danych o użytkownikach, pozyskanych od nich samych. Dzięki czatowi możesz gromadzić informacje i w razie potrzeby dopytywać klienta, jakie konkretnie oferty go interesują.

Konwersja bezpośrednia
Posiadając już kontakty do klientów, możesz zacząć prowadzić aktywną komunikację z nimi. Najlepsze narzędzia do tego to:

  1. E-mail marketing
    Czyli wiadomości od Ciebie, które trafią bezpośrednio do skrzynek Twoich klientów. To musi działać, prawda? Tak właśnie jest – maile uznawane są za jedno z najbardziej skutecznych narzędzi marketingowych.
    Dzięki kontaktom, które pozyskujesz poprzez pop upy, landing page i inne formy komunikacji, gromadzisz bazę odbiorców realnie zainteresowanych Twoją ofertą. To właśnie do nich będą trafiały maile, które wyślesz, na przykład w formie newslettera. Przemyślany i dobrze opracowany mailing skutecznie zachęca do skorzystania z reklamowanej oferty.
    Żeby wysyłane maile były jeszcze bardziej skuteczne, warto pamiętać o dwóch elementach: personalizacji i responsywności. Personalizowane maile, które zawierają na przykład imię odbiorcy w tytule, są otwierane zdecydowanie częściej i budują u klientów poczucie, że są dla Ciebie wartościowi. Z kolei responsywność sprawia, że mail nie jest tylko reklamą, ale zachęca odbiorcę do interakcji – na przykład zawiera przycisk przenoszący użytkownika do Twojej strony internetowej. Dzięki temu Twoi klienci w kilka sekund znajdą się na Twojej witrynie i będą mogli od razu przeglądać Twoją ofertę (taki przycisk może też prowadzić do specjalnie przygotowanego landing page).
  2. Powiadomienia web push
    Powiadomienia web push należą do najnowszych narzędzi marketingowych i niezwykle szybko zyskują na popularności, przede wszystkim z uwagi na swoją wysoką skuteczność.
    Czym są powiadomienia web push? Czasami, kiedy otwierasz witrynę w przeglądarce, zostajesz zapytany, czy wyrażasz zgodę na wysyłanie powiadomień. Jeśli udzielisz takiej zgody, będziesz otrzymywać właśnie powiadomienia web push, czyli wiadomości od danej witryny wyświetlane bezpośrednio na ekranie Twojego komputera.
    Dzięki powiadomieniom web push z łatwością dotrzesz do swoich klientów nawet wtedy, kiedy wyjdą z Twojej strony, zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na komputerach. Dzięki dostępnym na rynku kreatorom nie musisz posiadać zaawansowanej wiedzy technicznej, żeby je stworzyć – wystarczy, że uzupełnisz gotowy szablon treścią i wskażesz odbiorców, a powiadomienia zaczną działać. Warto wspomnieć, że dobry program do tworzenia takich powiadomień powinien umożliwiać Ci także łatwe zbieranie i przechowywanie zgód od odbiorców – jest to szczególnie istotne w świetle obowiązującego prawa o przetwarzaniu danych osobowych.

Jak widzisz, wachlarz narzędzi do generowania i konwersji leadów jest szeroki i różnorodny. Dzięki tym rozwiązaniom będziesz w stanie w skuteczny sposób zachęcić swoich nowych i stałych klientów do korzystania z oferty Twojej firmy. Chcesz dowiedzieć się, jakie programy wykorzystać, żeby stworzyć najskuteczniejsze narzędzia do konwersji lead? Obserwuj nasz blog – już niedługo pojawi się na nim tekst na ten temat.