Użytkownik wchodzi na stronę, przegląda ofertę, wychodzi i… to wszystko? Czy opuszczenie strony internetowej oznacza koniec procesu sprzedaży i rozwiewa nadzieję na kolejne złożone zamówienie? Oczywiście, że nie! Możesz z powodzeniem docierać do swoich klientów także wtedy, gdy nie przeglądają Twojej witryny internetowej. Jak to zrobić? Dzięki sprawdzonym i wysoce skutecznym narzędziom marketingowym: wysyłce maili oraz powiadomieniom web push.

Dotarcie do klienta i zainteresowanie go swoją ofertą w jak największej ilości różnych przestrzeni jest celem każdego marketera. Widać to, na przykład po liczbie rozwiązań, które w tym pomagają: kampanie reklamowe na stronach www i w wyszukiwarkach internetowych, materiały content marketingowe, reklama outdoorowa, artykuły sponsorowane w mediach, wysyłanie smsów, maili, czy powiadomień push. Najwyższą skutecznością charakteryzują się ostatnie trzy, a poniższy wpis skupi się na dwóch ostatnich, jako na rozwiązaniach z sektora marketingu internetowego. Nieprzypadkowo zresztą, bo e-mail marketing i powiadomienia push należą do najskuteczniejszych narzędzi, najbardziej aktywizujących odbiorców i generujących dodatkowe zyski. Jednocześnie ich wdrożenie jest dla przedsiębiorcy stosunkowo tanie i nie wymaga ogromnych nakładów pracy do osiągnięcia wymiernych efektów.

Co właściwie kryje się za pojęciami „e-mail marketing” i „powiadomienia push”?

E-mail marketing to nic innego, jak jednokrotna albo regularna wysyłka maili do odbiorców, których adresy mailowe znajdują się w bazie adresowej (Twojej własnej lub zakupionej). Do marketingu e-mail zaliczymy zatem newslettery, maile reklamowe, wiadomości z rabatami, czy chociażby te z życzeniami świątecznymi.

Wśród zalet e-marketingu należy wymienić przede wszystkim niezwykle wysoką skuteczność. Z licznych badań wynika, że Polacy (i nie tylko) lubią dostawać maile od firm, których ofertą są zainteresowani. Chętnie je czytają, korzystają z rabatów i bonusów zamieszczonych w mailach i przekładają to zainteresowanie na pieniądze wydawane w sklepach internetowych.

Badania Merkato wskazują, że 77% internautów chce otrzymywać maile od firm. Z kolei GetResponse podaje, że 71% ich respondentów czyta otrzymywane maile, a 90% korzysta z promocji opisanych w wiadomościach – te liczby robią wrażenie, prawda? Więcej faktów na temat e-mail marketingu znajdziesz we wpisie na naszym blogu!

Jak już wyżej wspominaliśmy, e-mail marketing to stosunkowo tanie rozwiązanie. Koszty przeprowadzenia kampanii mailowej zaczynają się już od kilkuset złotych miesięcznie (za jednorazową wysyłkę), co stanowi ułamek kwoty, którą musieliśmy wydać, np. na wykupienie artykułu sponsorowanego. Posiadając własny program do projektowania maili i ich wysyłki dodatkowo obniżasz te koszty, ponieważ nie musisz płacić zewnętrznemu wykonawcy za zrobienie tego, co możesz zrobić samodzielnie.

Kolejna istotna zaleta kampanii mailingowych to łatwość ich tworzenia. Z jednej strony ogranicza Cię tylko wyobraźnia – Twój mailing może być elegancki i klasyczny albo wręcz odwrotnie: mieć zwariowany tytuł i wielokolorowy szablon. Z drugiej masz do dyspozycji narzędzia, które pozwolą Ci nie tylko zaprojektować swojego maila za pomocą intuicyjnego kreatora, ale też przetestować skuteczność wymyślonego tytułu wiadomości i całej wysyłki.

Dodatkowo program do e-mail marketingu posiada opcję planowania wysyłki maili. Dzięki temu możesz zaplanować (nawet na dłuższy czas), jakie i w jakim czasie wiadomości zostaną wysłane do Twoich odbiorców – program zrobi to za Ciebie, a Ty będziesz mieć możliwość zajęcia się innymi rzeczami, bez konieczności każdorazowego, ręcznego wysyłania maili.

Czy to rozwiązanie ma jakiekolwiek wady?

Niestety, nie ma narzędzia (jeszcze) idealnego, a wadą maili są zazwyczaj odbiorcy. Mówiąc inaczej: jeśli chcesz wysłać wiadomość, musisz mieć do kogo. Najlepiej jest w tym celu gromadzić leady – pozyskiwać dane od potencjalnych klientów, na przykład przez formularze na stronie www i budować bazę lojalnych odbiorców.

Powiadomienia push to w ostatnim czasie hit marketingu internetowego. Chodzi o krótkie wiadomości wysyłane do zainteresowanych osób i widoczne dla nich w niewielkich okienkach w rogu ekranu. Portale informacyjne i publikujące artykuły wykorzystują je zazwyczaj do powiadamiania odbiorców o nowych materiałach na stronie, a firmy e-commerce o nowych produktach w sklepie, przecenach, czy specjalnych akcjach promocyjnych – Tobie też mogą służyć w jednym z tych celów.

Co wyróżnia powiadomienia push? Charakteryzują się, podobnie jak e-mail marketing, łatwością wdrożenia i niskimi kosztami przeprowadzenia kampanii (niższymi nawet niż wysyłka maili).

Do ich zalet trzeba zaliczyć również możliwość dotarcia do niezwykle szerokiej grupy odbiorców. Powiadomienia push obsługiwane są przez wszystkie najpopularniejsze przeglądarki internetowe (co daje dostęp do ok 80% polskich internautów), a do tego nie zostaną zablokowane przez blokery reklam, na przykład Ad Block.

Co więcej, na korzyść nadawcy działa fakt, że powiadomienie web push pojawiające się bezpośrednio na ekranie komputera (a tym bardziej telefonu, czy tabletu) po prostu trudno jest zignorować. Nawet jeśli potencjalny klient nie kliknie w wiadomość, którą do niego wysłaliśmy, istnieje bardzo wysokie prawdopodobieństwo, że nasz komunikat do niego dotarł. Tak wysokiej oglądalności nie będą miały ani maile, ani na przykład reklamy na Facebooku.

O jakich wadach powiadomień web push warto wspomnieć?

Na pierwszy rzut oka sporym ograniczeniem wydaje się być konieczność wyrażenia zgody na otrzymywanie powiadomień przez użytkownika, ale czy a pewno tak jest? Spójrzmy na to z drugiej strony: osoba, która wyraziła zgodę, dała Ci tym samym znać, że faktycznie jest zainteresowana tym, co Twoja firma ma jej do zaoferowania. Oczekuje, że będzie dostawać od Ciebie informacje, a Ty zyskujesz w jej oczach, bo zamiast prowadzić agresywną kampanię, najpierw pytasz ją o zgodę na wysyłanie informacji marketingowych. Dla Ciebie oznacza to też zdecydowaną oszczędność, bo zyskujesz pewność, że wysyłasz swoje wiadomości do grupy realnie zainteresowanych odbiorców (po co ktoś, kogo nie interesuje Twoja działalność, miałby chcieć dostawać od Ciebie wiadomości), a jak wiesz wysyłka do kilkudziesięciu naprawdę zainteresowanych osób, będzie bardziej skuteczna niż do tysiąca takich, których dana informacja nie obchodzi.

Z jakiego programu korzystać? Najlepiej ze sprawdzonego!

Maile marketingowe i powiadomienia web push mogą realnie wpłynąć na wzrost Twoich zysków, dlatego liczymy, że będziesz chcieć je wypróbować. W związku z tym chcemy polecić Ci programy do obsługi tych wysyłek marketingowych, które sami znamy i możemy zaświadczyć o ich jakości. Chodzi o oprogramowanie dostarczane przez firmę SalesManago – lidera polskiego rynku, jeśli chodzi o automatyczne usługi marketingowe. Programy wyposażone są w niezwykle intuicyjne kreatory treści, dzięki którym z bloków i szablonów stworzysz swoje materiały. Następnie wystarczy kilka kliknięć, aby przeprowadzić testową wysyłkę, określić jej skuteczność i ostatecznie wysłać wiadomości do klientów znajdujących się w Twojej bazie.

Zainteresowaliśmy Cię tematem powiadomień web push i email marketingu? Chcesz wiedzieć, ile zapłacisz za te narzędzia? Skontaktuj się z nami, a chętnie opowiemy CI o nich jeszcze więcej!