Jak pozyskać ruch na stronie?

Czy wiesz, kiedy Twoja strona internetowa będzie skuteczna? Wtedy, kiedy będzie przyciągała wielu użytkowników. Prowadząc działania na rzecz zwiększenia ruchu na stronie możesz dotrzeć do większej liczby osób zainteresowanych Twoją ofertą. Chcesz wiedzieć, jak to zrobić? Poniżej przedstawiamy 9 sprawdzonych sposobów na zwiększenie generowanie na ruchu na stronie.

Nawet jeśli posiadasz nowoczesną i atrakcyjną stronę www, bez odwiedzających ją użytkowników będzie bezużyteczna. Rzadko odwiedzane witryny zamierają i zanikają pośród tysięcy innych, znajdujących się w internecie. Ich właściciele zniechęceni brakiem odwiedzin i realnych efektów posiadania porzucają je i tym samym zabierają sobie dostęp do jednego z najlepszych narzędzi biznesowych. Jeśli nie chcesz, żeby taka sytuacja spotkała Twoją stronę www, zacznij działać i generuj na niej ruch.

Dlaczego warto generować ruch na stronie?
Przede wszystkim przyciąga do Twojej strony nowych odbiorców, którzy zapoznają się z Twoją ofertą, a oni mogą stać się realnie płacącymi klientami. Jeśli dostarczysz im angażujących treści, będą komentować, lubić i udostępniać Twoją stronę, dzięki czemu Twoje grono odbiorców będzie stale się powiększać, bez ponoszenia przez Ciebie dużych nakładów finansowych.
Większa liczba użytkowników i wejść na stronę wpływa pozytywnie także na jej widoczność w wyszukiwarkach internetowych. Częściej odwiedzana strona będzie zajmowała wyższe pozycje na listach wyszukiwania – tak jest na przykład w przypadku wyszukiwarki Google. Dzięki temu dotrze do jeszcze większej liczby odbiorców, ponieważ wpisując pytanie do wyszukiwarki, zobaczą oni Twoją stronę na pierwszych stronach wyników.
Istotną zaletą działań generujących ruch jest ich niewielki koszt. W przeciwieństwie do innych kampanii marketingowych generowanie ruchu wymaga stosunkowo niskich nakładów finansowych i zapewnia osiągnięcie realnych wyników. Niektóre narzędzia mają charakter płatny, ale wiele z nich możesz wdrożyć za darmo.

Co skutecznie zwiększa ruch na stronie?

1. Odpowiednia domena
Nie wszyscy wiedzą, że słowa zawarte w adresie domeny podlegają takiemu samemu pozycjonowaniu, jak wszystkie inne treści na stronie. Dlatego wybierając adres domeny dla Twojej witryny, zwróć uwagę na słowa kluczowe, których możesz w nim użyć. Dobre pozycjonujące się domeny, będą się składać np. z połączenia dwóch popularnych fraz kluczowych.
Dzięki takiemu zabiegowi Twój adres domeny będzie nie tylko pozytywnie działał na pozycjonowanie strony, ale także z łatwością zapadnie w pamięć Twoich klientów – w końcu słowa kluczowe, to tak naprawdę najbardziej trafne skojarzenia z danym tematem, Łatwy do zapamiętania adres sprawi, że Twoi klienci szybciej odnajdą Twoją stronę w sieci.
Wybieraniu domeny dla swojego biznesu poświęciliśmy osobny wpis na naszym blogu – przeczytaj go, jeśli chcesz wiedzieć jak wybrać domenę, która przyciągnie klientów.

2. Mobilność i responsywność
Przystosowanie strony do przeglądania w telefonie komórkowym kiedyś było oznaką nowoczesności, dziś jest wymogiem, jeśli chcesz, żeby Twoja witryna przyciągała odwiedzających.
Większość internautów przegląda sieć korzystając ze smartfonów i urządzeń mobilnych – według szacunków jest to już niemal 60% użytkowników internetu. Dlatego, żeby chcieli korzystać z Twojej strony, musi być zbudowana tak, żeby mogli z niej swobodnie korzystać i chcieli na niej zostać. W innym przypadku będą na nią wchodzić, ale kiedy zobaczą, że odczytanie z niej jakichkolwiek informacji sprawia im problem, wyjdą z niej i więcej nie wrócą. Jeśli chcesz uniknąć takiej sytuacji, Twoja strona musi być mobilna.
Chcesz wiedzieć więcej, dlaczego mobilność strony www jest ważna? Przeczytaj tekst o mobilnych stronach internetowych na naszym blogu!

3. Dopracowana witryna
Nowoczesny wygląd strony internetowej, aktualne wtyczki i certyfikaty bezpieczeństwa – to wszystko ma wpływ na to, czy internauci będą chcieli odwiedzać Twoją stronę i do niej wracać. Jeśli wizyta na Twojej stronie sprawi im jakikolwiek problem, bardzo szybko ją porzucą, a przecież nie chcesz, żeby Twoi klienci uciekali od Twojej strony www.
Pamiętaj, że współczesne technologie bardzo szybko się zmieniają, dlatego każdą stronę internetową trzeba odpowiednio często przebudowywać i aktualizować. Zmieniają się także najskuteczniejsze słowa kluczowe, dlatego je również należy regularnie uzupełniać i poprawiać.

4. Dostarczanie odbiorcom treści
Jak zatrzymać uwagę Twoich klientów na dłużej? Daj im coś, co ich zaangażuje. Możesz prowadzić firmowego bloga, opublikować raport, trendbooka lub nagrać materiał wideo. Spraw, żeby Twoja strona stała się źródłem informacji dla wszystkich osób, które poszukują wiedzy w internecie. Dzięki temu będzie regularnie odwiedzana. Jeżeli dostarczona przez Ciebie treść będzie odpowiednio wartościowe, na pewno będzie szeroko udostępniana wśród internautów. Zyskasz kolejnych odbiorców i zbudujesz swój wizerunek jako eksperta w swojej dziedzinie.

5. Udzielanie się
Daj się zobaczyć – na forach branżowych, grupach w mediach społecznościowych, w portalach dla specjalistów. Wypowiadaj się na tematy, na których się znasz i pokaż się jako autorytet. Odsyłaj do treści zamieszczonych na Twojej stronie, jako do dobrego źródła wiedzy. Twoi klienci zobaczą, że jesteś profesjonalistą i interesujesz się swoją branżą i nie stoisz w miejscu, co sprawi, że chętniej wejdą na Twoją stronę i skorzystają z Twoich usług.

6. Media społecznościowe
Obecność w mediach społecznościowych, na przykład poprzez stworzenie firmowego fanpage na Facebooku i zintegrowanie go ze stroną www, skutecznie przyciągnie odwiedzających, zainteresowanych Twoją ofertą.
Z jednej strony obecność w mediach społecznościowych pozwoli Twoim odbiorcom dotrzeć do Twojej strony, bo jej adres będzie umieszczony na Twoim profilu. Z drugiej, będą mogli polubić Twój profil i na bieżąco otrzymywać informacje, które tam zamieszczasz, na przykład linki do nowych treści na Twojej stronie.

7. Pozycjonowanie
Czyli działania na stronie mające na celu podniesienie widoczności strony w wyszukiwarkach internetowych. Pozycjonowanie obejmuje między innymi: dobór odpowiednich słów kluczowych i umieszczenie ich w meta-tagach na stronie, odpowiednią redakcję nagłówków czy opisanie plików graficznych znajdujących się na stronie.
Algorytmy wyszukiwarek internetowych nieustannie przeszukują sieć i dopasowują witryny internetowe do pytań zadawanych przez użytkowników właśnie na podstawie tego, jaką treść zawierają. Dlatego strona, która została skutecznie wypozycjonowana będzie wyświetlała się na pierwszych stronach wyników wyszukiwania.

8. Mailing
Przemyślana i dopracowana wysyłka maili reklamowych to bardzo skuteczne narzędzie generowania ruchu na stronie. Takie wiadomości trafiają do osób, które mogą być zainteresowane Twoją ofertą i przekierowują je do Twojej witryny.
W ofercie firm zajmujących się prowadzeniem kampanii możesz znaleźć propozycje opracowania dla Ciebie takiego maila i wysłania go do odbiorców, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie wiadomości handlowych. Dzięki temu masz gwarancję, że całość zostanie profesjonalnie przygotowana i dostarczona do osób, które są naprawdę zainteresowane Twoją ofertą.

9. Płatne kampanie banerowe
Kampanie tzw. banerowe polegają na umieszczeniu w sieci reklamy z odnośnikiem do Twojej strony. Pozwalają na skuteczne zwiększenie ruchu na stronie, a także na pozostanie zapamiętanym przez internautów.
Przyciągają klientów do biznesu ponieważ są dla nich dobrze widoczne i dają im bezpośrednie dojście do Twojej strony internetowej. Klient może zobaczyć proponowaną przez Ciebie ofertę i już po chwili znaleźć się w Twoim sklepie robiąc tam zakupy.
Kampanie banerowe możesz rozliczać w modelu PPM i PPC – co to znaczy? Dowiesz się z naszego tekstu na ten temat, który już niedługo pojawi się na naszym blogu

10. Certyfikat bezpieczeństwa na stronie
Dlaczego instalacja ceryfikatu pomaga generować ruch na stronie? Przede wszystkim witryny opatrzone certyfikatami SSL są lepiej postrzegane przez wyszukiwarki i pojawiają się wyżej na listach wyników wyszukiwania, a także nie ma ryzyka, że zostaną zablokowane dla użytkowników. Po drugie certyfikat bezpieczeństwa zdecydowanie podnosi wiarygodność witryny w oczach internautów i sprawia, że jest przez nich chętniej odwiedzana i uznana za bardziej profesjonalną.
Chcesz wiedzieć więcej o certyfikatach SSL? Przeczytaj na naszym wpisy bogu: co to jest certyfikat SSL i jaki certyfikat SSL wybrać?

Kilka słów na koniec
Powyżej opisaliśmy sprawdzone przez nas, skuteczne sposoby pozyskiwania ruchu na stronie internetowej. Na koniec warto dodać, że żeby te działania były skuteczne, muszą być wykonane profesjonalnie – szczególnie przebudowa strony czy optymalizacja pozycjonowania powinny być wykonane przez fachowców. W przypadku blogów, mediów społecznościowych i dostarczania treści najważniejsza jest systematyczność, dzięki której stworzysz zaangażowaną grupę odbiorców wracających po twoją wiedzę.
Pamiętaj, że generowanie ruchu to jeden z etapów pozyskiwania klientów. Chcesz dowiedzieć się, jak przekształcić anonimowych odwiedzających w płacących klientów? Tekst na ten temat pojawi się już niedługo na naszym blogu.