Mobilność strony internetowej – dlaczego jest tak ważna?

Wiele mówi się, o tym, że dobra strona internetowa powinna być mobilna, a witryna, która nie będzie płynnie działać na urządzeniach mobilnych, nie będzie miała dla biznesu żadnej wartości. Z czego to wynika? Dlaczego dzisiaj mobilna lub responsywna strona internetowa to konieczność?

Najlepszą odpowiedź na to pytanie uzyskasz, kiedy rozejrzysz się dookoła: w komunikacji miejskiej, kawiarni czy w przerwach od zajęć w pracy, właściwie każdy wyciąga swojego smartfona i zaczyna przeglądać internet. Liczba użytkowników urządzeń mobilny nieustannie rośnie. Według raportu opublikowanego przez WeAreSocial, od stycznia 2017 do stycznia 2018 roku na świecie przybyło 218 milionów mobilnych internautów i stanowią już 68% wszystkich internautów na świecie. Użytkownicy smartfonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych przeglądają media społecznościowe i wiadomości, ale w internecie dokonują także zakupów i traktują go, jako pierwsze źródło wiedzy na każdy temat.
Jeśli chcesz dotrzeć do tych użytkowników, posiadanie strony internetowej, która będzie dobrze wyglądać, nie tylko na komputerze, ale przede wszystkim na telefonie staje się niezbędne.

Jakie korzyści przyniesie Ci mobilność?

Większy ruch na stronie
Posiadając stronę internetową w wersji przyjaznej urządzeniom mobilnym, będziesz generować na niej zdecydowanie większy ruch. Jak już wspominaliśmy, internautów korzystających ze smartfonów jest coraz więcej. Tacy użytkownicy korzystają z internetu dużo i często wchodzą na strony internetowe, jednak wybiorą tylko te, które będą dobrze działały na ich urządzeniach.

Większa sprzedaż przez internet
Badania wskazują, że użytkownicy mobilni zdecydowanie częściej dokonują szybkich i impulsywnych zakupów przez internet, niż ci, którzy korzystają z internetu w przeglądarce komputerowej. Chcą otrzymywać jasne i przejrzyste informacje i na ich podstawie podejmują decyzje. Dla Ciebie posiadanie mobilnej strony internetowej to szansa na większy zysk i zwiększenie sprzedaży prowadzonej przez internet.

Lepsza widoczność w Google
Mobilne i responsywne strony internetowe są zdecydowanie lepiej odbierane przez algorytmy Google. Obecnie posiadanie strony internetowej w wersji przyjaznej smartfonom jest niemal niezbędne do zaistnienia w tej wyszukiwarce. W praktyce oznacza to, że bez takiej witryny nie znajdziesz się na pierwszych stronach wyników wyszukiwania, a Twoi klienci mogą nie trafić na Twoją stronę.

Mniej użytkowników porzucających stronę
Pamiętaj też, że nawet strona, która na ekranie komputera wygląda doskonale, wyświetlona na ekranie smartfona może stać się nieczytelna i nieprzyjemna w odbiorze dla użytkownika. Dlatego, jeśli chcesz, żeby Twoi odbiorcy odwiedzali Twoją stronę i faktycznie z niej korzystali, musisz posiadać jej wersję mobilną. Jeśli Twoi odbiorcy będą musieli co chwilę powiększać i zmniejszać stronę, żeby odczytać zamieszczone na niej informacje, szybko zniechęcą się i przestaną na nią wchodzić.
Podobnie, jeśli umieścisz link do swojej strony w serwisie społecznościowym, możesz założyć, że będzie ona otwierana na ekranie smartfona. Użytkownik, który ze swojej aplikacji mobilnej zostanie przekierowany na stronę internetową nieprzystosowaną do jego urządzenia, wyjdzie z niej i więcej nie wróci.

Oszczędność pieniędzy i większy zysk
Wcześniej zwróciliśmy uwagę, posiadanie mobilnej stony internetowej pomoże Ci zwiększyć sprzedaż przez internet. Dzięki lepszemu pozycjonowaniu i przyciąganiu większej liczby użytkowników, nawet jeśli nie sprzedajesz w sieci, mobilna strona www pozytywnie wpłynie na Twoje zyski.
Pamiętaj, że klient, który porzuci Twoją stronę www najprawdopodobniej przejdzie do konkurencji, a Ty stracisz pieniądze, które mógłby przynieść Twojemu biznesowi. Co więcej, nieczytelna witryna, która odpycha klientów zamiast ich przyciągać, staje się bezużytecznym narzędziem. W praktyce oznacza to da Ciebie „przepalanie” budżetu na budowę i utrzymanie strony, która nie przynosi Ci zysków.
Dlatego, planując budowę nowej strony www, pomyśl o niej jako o inwestycji w przyszłość swojego biznesu i od razu zleć firmie tworzącej dla Ciebie witrynę przystosowanie jej do odczytu na ekranach mobilnych.

Kiedyś dodatek, dzisiaj konieczność
Mobilna strona internetowa kiedyś świadczyła o nowoczesności i technologicznym zaawansowaniu posiadacza. Dzisiaj jest już niezbędna do utrzymania się w sieci, pozyskania i zatrzymania użytkowników. Dlatego, jeśli chcesz, żeby Twoja strona pomagała twojemu biznesowi i skutecznie wspierała Twoje działania, zamiast Ci szkodzić pamiętaj, że musi być przyjazna internautom mobilnym.