Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy

Dokładne śledzenie każdej wzmianki o firmie i branży, obserwowanie internetowej aktywności klientów i konkurencji, a do tego sprawdzanie, o czym piszą media branżowe – na tym właśnie polega monitoring internetu. Ale czy ten wysiłek się opłaca? Czy warto poświęcać czas i pieniądze na pozyskiwanie takich informacji? Oczywiście! Z poniższego tekstu dowiesz się, jakie korzyści przyniesie Twojej firmie monitorowanie swojej marki w sieci.

Już na wstępie opisaliśmy, na czym polega monitoring internetu. Warto wyjaśnić także, w jaki sposób się go prowadzi i wykorzystuje. A więc: monitorowanie internetu odbywa się przy pomocy dedykowanego oprogramowania, które analizuje wybrane przez użytkownika frazy kluczowe, hasła, adresy www, opisy itp., a następnie na ich podstawie tworzy raporty i statystyki. Z tych raportów i statystyk możesz dowiedzieć się, np. jak często jakieś słowo zostało wpisane do wyszukiwarki internetowej, ile artykułów pojawiło się na dany temat, czy jak aktywny był dany nadawca w sieci.

Jakie korzyści może przynieść Ci analiza pozyskanych informacji?

  1. Znajomość i przewidywanie trendów w Twojej branży

Bycie na bieżąco z nowinkami z branży, w której działasz, to absolutne minimum skutecznego prowadzenia biznesu. Żeby nie tylko utrzymać się na powierzchni, ale i wyprzedzić konkurencję najlepiej jest przewidywać nadchodzące trendy. To możliwe dzięki odpowiedniemu monitorowaniu mediów poprzez obserwację słów kluczowych związanych z branżą. W raporcie dostarczonym przez program do monitoringu znajdziesz informacje, które pozwolą Ci odpowiedzieć na różne pytania, np.: o czym aktualnie mówi się w branży, z jakimi nowymi zjawiskami mamy do czynienia, co zyskuje popularność za granicą i niedługo może zagościć także w naszym kraju.

Na podstawie analizy tych informacji możesz udoskonalić swoją ofertę, przygotować się na wzmożony popyt na konkretne produkty, albo z drugiej strony – zrezygnować z czegoś, co już wychodzi z mody.

  1. Wiedza o działaniach konkurencji

A skoro mowa o byciu na bieżąco – dobrze byłoby wiedzieć, co szykuje konkurencja, prawda? Program do monitoringu mediów możesz skonfigurować w taki sposób, aby dostarczał Ci wiedzy na temat działań konkurencji, na przykład: jakie informacje publikuje w mediach, w jakich miejscach pojawiają się wzmianki na jej temat, na jakich forach i portalach udzielają się jej przedstawiciele, a także, w jakim kontekście piszą o niej internauci.

Dzięki temu będziesz mieć możliwość stałego nadążania za swoją konkurencją, a nierzadko nauki na jej błędach, których Ty nie będziesz popełniać.

  1. Szybkie reagowanie na aktywność klientów

Obserwacja konkurencji jest ważna, ale w biznesie działasz przede wszystkim z klientami. Dzięki obserwacji słów kluczowych, takich jak nazwa Twojej firmy, jej dane adresowe, oferowane przez Ciebie usługi i innych związanych z branżą, „podejrzysz”, w jaki sposób piszą o Tobie w internecie, np. na forach, czy w mediach społecznościowych. Jeśli gdzieś pojawi się negatywna lub pozytywna opinia o Twojej firmie, będziesz mieć możliwość szybkiego podziękowania albo zareagowania na taki wpis.

Dodatkowo zobaczysz, jakie wątpliwości i pytania najczęściej dręczą Twoich klientów i jeśli szybko na nie zareagujesz, Ty i Twoja firma będziecie skutecznie budować wizerunek eksperta w Twojej branży.

  1. Lepsze dopasowanie fraz kluczowych i SEO

Na naszym blogu wielokrotnie wspominaliśmy, jak ważne są działania SEO i optymalizacja Twoich witryn pod tym kątem. Wiemy też, że dobranie najlepszych fraz kluczowych dla Twojego biznesu nie jest prostym zadaniem. Ułatwić je może program do monitorowania mediów, dzięki któremu szybko dostrzeżesz frazy najczęściej pojawiające się w kontekście Twojej marki i branży, które możesz potem wykorzystać do swoich celów biznesowych. Z kolei monitorowanie Twoich obecnych fraz kluczowych pozwoli Ci sprawdzić w praktyce, czy są dobrze dobrane i czy kierują Twoich klientów tam, gdzie sobie tego życzysz (czyli do Ciebie).

  1. Optymalizacja kosztów

Powyższe działania pozwolą Ci na lepszą optymalizację kosztów prowadzenia Twojego biznesu. Dowiesz się, np. jak dopasować ofertę Twojego przedsiębiorstwa, aby najlepiej odpowiadała trendom panującym w branży, w których miejscach warto się pojawiać i umieszczać reklamy. Zmierzysz także skuteczność prowadzonych przez siebie kampanii PR-owych i marketingowych (na przykład zobaczysz, jak dużo osób napisało o Twojej promocji).

Wszystko to pozwoli Ci w przyszłości lepiej zarządzać budżetem i inwestować czas oraz pieniądze dokładnie tam, gdzie są naprawdę potrzebne i przynoszą realne efekty, a nie tam, gdzie wydaje Ci się, że będą działać.

  1. Zwiększenie liczby klientów Twojej firmy

Podsumowując wszystkie powyższe punkty, warto powiedzieć, że każdy z nich posłuży jednemu głównemu celowi – zwiększeniu liczby klientów Twojej firmy.

Przyczyni się do tego zarówno odpowiednie zarządzanie wizerunkiem firmy, czyli szybkie reakcje na wpisy w sieci, udzielanie pomocy potencjalnym klientom, uważna obserwacja i analiza tego, co i jak pisze się o Twojej firmie, jak i obserwacja branży pozwalająca dopasowanie swojej oferty i przygotowanie się na to, o czym inni jeszcze nie wiedzą. Śledzenie działań konkurencji pozwoli Ci na podjęcie podobnych (albo lepszych!) akcji promocyjnych, czy strategicznych i przyciągnie do Ciebie nowe osoby. Ostatecznie – optymalizacja SEO sprawi, że klientom będzie po prostu łatwiej dotrzeć do Ciebie i Twojego przedsiębiorstwa.

Zastanawiasz się, czy to jest dla Ciebie? Zadzwoń do nas lub napisz przez maila albo formularz na stronie. Nasz konsultant chętnie podpowie Ci, czy Twoja firma potrzebuje oprogramowania do monitorowania mediów i pomoże wybrać najkorzystniejszą dla Ciebie ofertę.