Sześć wtyczek niezbędnych na Twojej stronie internetowej.

Dostępne na rynku oprogramowania do zarządzania stronami internetowymi oferują niezliczone ilości wtyczek i rozszerzeń pozwalających na elastyczne dodawanie funkcji do witryn. I chociaż może się wydawać, że to tylko niepozorne dodatki, odpowiednio dobrane wtyczki zainstalowane na stronie internetowej mogą przekształcić prostą witrynę w prawdziwe „centrum biznesowe” i znacznie podnieść sprzedaż. W poniższym wpisie przedstawiamy sześć wtyczek, które stanowią absolutny must have każdej firmowej strony internetowej.

Najpopularniejszym oprogramowaniem do zarządzania stronami i sklepami internetowymi jest WordPress. Jego sprzedażową odnogą jest rozszerzenie WooCommerce służące do budowania intuicyjnych sklepów internetowych. O zaletach WodrPress, WooCommerce i tym, dlaczego uważamy, że to faktycznie dobry wybór, jeśli chodzi o Twój własny sklep i stronę przeczytasz w naszych tekstach:

Jedną z najważniejszych zalet WordPressa, oprócz wysokiej intuicyjności i łatwości obsługi jest ogromna liczba wtyczek, dzięki którym możemy swobodnie dopasowywać wygląd i funkcjonalności strony do swoich potrzeb.

Jak działają wtyczki WordPress? Każda z nich jest odrębną, niewielką aplikacją internetową dedykowaną do środowiska WordPress. Jej instalacja oznacza, że wraz z każdym uruchomieniem środowiska (czyli w tym przypadku danej strony www) aplikacja również rozpoczyna działanie.

Dzięki wtyczkom możemy skorzystać z całego szeregu funkcjonalności, których celem jest usprawnienie działania strony albo uatrakcyjnienie jej dla użytkownika. Poniżej przedstawiamy listę sześciu wtyczek, o których powinien pamiętać każdy, kto chce skutecznie wspierać swój biznes dzięki stronie internetowej.

Najważniejsze wtyczki dla stron i sklepów internetowych:

  1. Wersja językowa strony

Jeśli Twój biznes działa w więcej niż jednym kraju, strona w kilku językach to coś, co po prostu musisz mieć. Wtyczki do tłumaczenia, takie jak WPML pozwalają na stworzenie drugiej wersji strony www, z treściami w wybranym przez Ciebie języku. Z ich pomocą uzupełnisz stronę zarówno o obcojęzyczne treści postów, jak i kategorie, zakładki, podpisy zdjęć, widgety, a nawet elementy motywu, na którym oparta jest strona. Nowoczesna wtyczka do tłumaczenia stron będzie też pozytywnie wpływać na SEO Twojej strony w każdym języku, który wybierzesz.

  1. Katalog produktów

Niezależnie od tego, czego dotyczy Twój biznes, estetyczna i czytelna prezentacja oferty firmy to podstawa. Dzięki wtyczce do katalogów dla WordPress stworzysz katalog prezentacji produktów na Twojej stronie www. Z łatwością dostosujesz go do swoich potrzeb dobierając zdjęcia i opisy przedmiotów, a Twoi klienci będą w mogli przeglądać Twoją ofertę ułożoną w estetyczny i czytelny sposób.

  1. Wyszukiwarka

Bez wyszukiwarki możesz się obyć… tylko wtedy, kiedy cała treść Twojej oferty zawiera się w jednym zdaniu wypisanym dużymi literami na środku pierwszego ekranu, który widzi odwiedzający po wejściu na stronę. W każdym innym przypadku – wyszukiwarka treści będzie niezbędna użytkownikom do łatwego poruszania się po Twojej stronie www i odnajdywania poszczególnych informacji na temat Twojej oferty.

  1. Płatność elektroniczna

W dobie e-commerce zakupy w internecie to dla wielu z nas codzienność. Jeśli chcesz zaistnieć w świecie sprzedaży, internetowej Twoja strona musi być wyposażona w specjalną wtyczkę, która umożliwi klientom zapłacenie za zakup przez internet. Zintegruj swoją stronę www z serwisami takimi jak PayPal, PayU, TPay, Przelewy24 oraz Dotpay i zachęcaj swoich klientów do kupowania bezpośrednio przez nią.

Pamiętaj, że serwisy płatności elektronicznych kierują się bardzo rygorystycznymi zasadami dotyczącymi bezpieczeństwa (zarówno sprzedających, jak i kupujących), dlatego integracja wtyczki do płatności możliwa jest tylko na stronie posiadającej aktualny certyfikat SSL. Na naszym blogu przeczytasz więcej na temat tego, czym jest SSL i jaki certyfikat dobrać do swojej strony.

  1. Integracja z InPost

Wysyłka paczkomatami InPost to jedna z najchętniej wybieranych form dostawy w Polsce. Jest łatwa, szybka i komfortowa dla sprzedawcy i dla kupujących. Korzystają z niej zarówno handlowi giganci, jak i małe biznesy – warto o tym pamiętać, jeśli nie chcesz, aby Twój sklep internetowy został daleko w tyle za konkurencją.

  1. Integracja z Allegro

Jeśli, jak wielu polskich przedsiębiorców, sprzedajesz swoje produkty zarówno w sklepie internetowym, jak i na Allegro, ta wtyczka zdecydowanie ułatwi Ci życie. Dzięki integracji WooCommerce z Allegro, z łatwością będziesz zarządzać stanem magazynowym, wystawiać nowe aukcje i dodawać produkty do sklepu, a także wystawiać faktury i organizować wysyłkę – a to wszystko z jednego miejsca. Warto też wziąć pod uwagę różne preferencje klientów – jedni wolą kupić produkt bezpośrednio u Ciebie, a inni skorzystać z Allegro, więc umożliwienie im tego wyboru pozwoli Ci na zwiększenie sprzedaży.

To tylko kilka spośród wtyczek do WordPress i WooCommerce, które możesz skorzystać, żeby poprawić wyniki swojego sklepu e-commerce i strony internetowej. Wszystkie z nich i jeszcze więcej znajdziesz w ofercie UTI.PL. Jeśli, któraś (albo wszystkie!) wydała Ci się szczególnie interesująca i chcesz ją mieć na swojej stronie www – skontaktuj się z nami. Nie masz jeszcze strony i planujesz jej stworzenie? Z przyjemnością się tym zajmiemy i stworzymy dla Ciebie własne „centrum biznesowe” w internecie.