Nasi klienci zadają nam wiele pytań – i bardzo dobrze, bo kto pyta nie błądzi. Często te same wątpliwości ma wiele osób, dlatego zebraliśmy te najczęściej powtarzające się i w dzisiejszym wpisie na naszym blogu staramy się na nie jak najlepiej odpowiedzieć. Jeśli zastanawiacie się, po co właściwie pozycjonować strony, ile to zajmie i jakie przyniesie efekty, zapraszamy do lektury!
Co to jest pozycjonowanie?
Najprościej mówiąc: pozycjonowanie to szereg działań, które mają doprowadzić do uzyskania przez stronę internetową jak najlepszego wyniku w wyszukiwarce internetowej. Nazywane jest także SEO, czyli Search Engine Optimization – optymalizowanie pod kątem wyszukiwarki internetowej.
Pozycjonowanie obejmuje zarówno prace w obrębie strony (on-page), czyli związane z treścią, architekturą strony, aktualizacją wtyczek itp., a także prace poza stroną (off-page), czyli aktywne pozyskiwanie linków, wzmianek w mediach społecznościowych i podnoszenie zaufania do strony.
W UTI.PL zajmujemy się zarówn działaniami on-page, jak i off-page.
Za co właściwie płacę?
Można odnieść wrażenie, że pozycjonowanie strony to tylko wykonanie kilku czynności na stronie, ale w rzeczywistości robimy o wiele więcej. Przede wszystkim uważnie przeglądamy Twoją stronę www i uzupełniamy brakujące opisy metatagów i słowa kluczowe. Aktualizujemy też wtyczki i instalujemy w Twojej witrynie certyfikat bezpieczeństwa oraz narzędzia SEO. Dzięki temu nie tylko realnie działamy na rzecz poprawy widoczności Twojej strony w internecie, ale też dajemy Ci możliwość skutecznego śledzenia wyników.
W ramach działania off-page pozyskujemy linki do Twojej strony internetowej pochodzące z różnorodnych, wiarygodnych źródeł. Dzięki temu zyskuje ona zdecydowanie większe zaufanie wyszukiwarki Google i jest wyświetlana na wyższych miejscach listy wyników wyszukiwania..
Po co w ogóle pozycjonować stronę?
Przede wszystkim dzięki pozycjonowaniu Twoja strona będzie pojawiać się wyżej na listach wyników wyszukiwania. Co to oznacza dla Ciebie? Więcej osób, które zobaczą i odwiedzą Twoją stroną, więcej potencjalnych i faktycznych klientów zaznajomionych z Twoją ofertą, a ostatecznie większe zyski osiągane przez Twoją firmą. Brzmi przekonująco, prawda?
No dobrze, ale czy to w ogóle działa?
To czy działania SEO na Twojej stronie przyniosą efekty zależy od wielu czynników, np. doboru fraz kluczowych i ich implementacji, czy zmiennych algorytmów wyszukiwarek. Nasze doświadczenie wskazuje, że pozycjonowanie działa – strony naszych klientów znajdują się wyżej niż przed rozpoczęciem działań SEO.
Skąd będę wiedzieć, czy na mojej stronie to działa?
Po pierwsze sam zobaczysz efekty bo Twoja strona znajdzie się na wyższym miejscu wyników wyszukiwania. Po drugie damy Ci dostęp do narzędzia Google Console, dzięki któremu będziesz mieć możliwość śledzenia statystyk swojej strony w czasie rzeczywistym. Po trzecie raz w miesiącu dostaniesz od nas raport, z którego dowiesz się jakie wyniki osiąga Twoja witryna w wyszukiwarce Google po wpisaniu konkretnych fraz kluczowych.
Będziesz na bieżąco monitorować skuteczność działań SEO w Twojej witrynie, a jeśli nie będzie oczekiwanych efektów od razu to zauważysz i będziesz mógł dokonywać niezbędnych poprawek, na przykład zmienić słowa kluczowe.
Czy możecie mi zagwarantować pierwsze miejsce w Google?
Nie. Taka obietnica z naszej strony byłaby nieetyczna. Tak jak już wspominaliśmy, na pozycję strony wpływa wiele czynników. Należy do nich także charakter prowadzonej firmy, zasięg działalności, unikatowość Twojej oferty, ale też konkurencja w branży i działania e-marketingowe Twoich konkurentów.
Na przykład: Jeśli działasz na terenie jednej miejscowości i prowadzisz stosunkowo mało powszechny biznes, na przykład studio tatuażu w Zamościu masz zdecydowanie większe szanse na osiągnięcia pierwszego miejsca na liście wyników Google, niż gdy prowadzisz własną sieć sklepów obuwniczych na terenie województwa Małopolskiego. Przede wszystkim na danym terenie jest zdecydowanie mniej firm, takich jak Twoja, a do tego oferowana przez Ciebie usługa ma dosyć niszowy charakter, więc siłą rzeczy będziesz mieć mniejszą konkurencję także w internecie.
Twoja pozycja zależy też od popularności słów kluczowych, z których korzystasz. To prosta matematyka: im mniej popularne wyrażenie kluczowe, tym łatwiej uzyskasz wysoki wynik. Do najtrudniejszych należą słowa kluczowe związane z turystyką („noclegi Zakopane” to jedna z najgorszych), a także bardzo popularne („apteka nocna”, „sklep monopolowy”). Właściciele stron internetowych, które widzisz na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania dla tych wyrażeń kluczowych inwestują tysiące złotych miesięcznie w samo utrzymanie tej pozycji.
Biorąc pod uwagę kombinację wszystkich czynników możemy zagwarantować Ci, że dołożymy wszelkich starań aby Twoja strona internetowa osiągnęła jak najlepsze wyniki, ale nie, że zajmie pierwsze lub drugie miejsce na liście.
Chcemy, żeby warunki współpracy z nami były dla Ciebie jak najbardziej zadowalające, zarówno pod względem efektów, jak i osiąganych wydatków. Dlatego proponujemy Ci pozycjonowanie strony podzielone na etapy. Podstawę stanowią działania on-page, które pozwalają Ci wystartować. W kolejnych etapach możesz sukcesywnie dokupować kolejne działania off-page, takie jak linki, blogi, itp. aż do momentu, w którym osiągniesz zadowalający Cię efekt.Wszystkie usługi zebraliśmy w pakietach o różnej zawartości i cenach – takie rozwiązanie pozwoli Ci dobierać dokładnie takie działania, jakich potrzebujesz i dokładnie kontrolować swoje wydatki.
Dzięki temu nie płacisz z góry za zbędne działania, a jeśli uznasz, że Twój budżet na działania SEO już się wyczerpał, po prostu nie musisz wydawać więcej pieniędzy.
Działamy już od kilku tygodni, dlaczego nie ma efektów?
Pozycjonowanie to skomplikowany proces, który łączy w sobie elementy naszej pracy z działaniami algorytmów wyszukiwarki Google i zachowaniami samych internautów. Dlatego faktyczna poprawa wyników strony w sieci może potrwać od kilku tygodni, nawet do kilku miesięcy, w szczególności jeśli wcześniej nie prowadziłeś żadnych działań w tym kierunku. Zachowaj spokój i uzbrój się w cierpliwość a efekty swoich działań zobaczysz prędzej niż się spodziewasz.
Dzisiaj rano moja strona była wyżej, a teraz jej pozycja spadła, coś się zepsuło?
To także wynik skomplikowanej natury działań SEO. Delikatne wahania pozycji strony w sieci to nie powód do stresu. Miejsce Twojej strony na liście wyników może zmieniać się nawet więcej niż raz dziennie.
Co się stanie po zakończeniu umowy na pozycjonowanie?
Jeśli obawiasz się, że Twoja witryna, w której dobre pozycjonowanie zainwestowałeś czas i pieniądze, nagle drastycznie spadnie, spokojnie. To prawda, że jeśli przestaniesz działać na rzecz utrzymania pozycji swojej strony w sieci, będzie ją powoli tracić, ale na pewno nie stanie się to z dnia na dzień. Zwłaszcza jeśli Twoja konkurencja nie jest duża, Twoja strona powinna przez jakiś czas utrzymywać się na swojej pozycji dzięki temu, co zostało do tej pory zrobione Dlatego jeśli Twoja umowa na usługę pozycjonowania dobiega końca, możesz spokojnie szukać lepszej oferty zanim wybierzesz nową firmę, z którą nawiążesz współpracę.
Na koniec pytanie od nas: czy wiesz już wszystko, czego potrzebujesz?
Mamy nadzieję, że w tym tekście znalazły się odpowiedzi na Twoje wątpliwości. Jeśli chcesz wiedzieć więcej, chętnie z Tobą porozmawiamy. W każdej chwili możesz zadzwonić na naszą infolinię, albo napisać do nas przez formularz.
Interesują cię inne tematy? Sprawdź, co jeszcze kryje się na naszym blogu!